2016 NR. 3 HEADER

vrijdag 23 september 2011

En weer een kussentje

Ja, dus weer een lavendelkussentje voor m'n verzameling, ze blijven leuk. Met zo'n hele berg kussentjes bij elkaar voel ik me helemaal rijk. Genieten dus! Dit patroontje komt uit het franse blad "De Fil en Aiquille" dat helaas niet meer bestaat. Ik neem aan dat ik daarom zonder probleem het patroontje kan geven, zodat jullie het ook kunnen maken als je dat wilt. Ik heb zelf de lege plekjes op het patroontje nog opgevuld met kleine borduurtjes.Het is geborduurd op 12-draads kaaslinnen en het borduurwerkje is dan 14 x 7 cm. Veel borduurplezier!


Yes, this is again a little pincushion filled with lavender for my collection. The pattern is from the french magazine "De fil en Aiquille" that doesn't excist anymore. I suppose that's why I can give you the pattern as a freebie without any problem. I have stitched some small patterns to fill in the blanks. It is stitched on 30 count linen and measures 7 x 14 cm. Have fun!










Klik op het patroontje om het te vergroten
Click on the pattern to enlarge


13 opmerkingen:

  1. Prachtig ik heb het patroontje opgeslagen.
    Hoe groot moet het stuk borduurstof zijn?
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een plaatje weer en bedankt voor het patroontje,fijn weekend gr.Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit weer een mooie, ik heb hem opgeslagen hoor:))
    Fijn weekend van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel Marijke voor de maat en de stof door geven.
    Bedankt voor het patroon groetjes Hetty,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja jammer dat het blad niet meer bestaat. Ik heb al een paar keer nu 'Il etait un fil' gekocht als ik in België ben, dat lijkt er wel een beetje.

    Dit kussentje stond ook nog op mijn wenslijstje te maken :-) Leuk patroontje is het zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjewel voor het patroontje Marijke! Gelijk opgeslagen natuurlijk, want ik vind het allemaal even mooi.
    Wat een aanlokkelijke klosjes band heb je daar staan en ook het schaartje vind ik echt een schatje!
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. merci de celle belle grille
    ta finition est très belle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellig kussentje. Leuk dat je het patroontje wilt delen. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb hem al geborduurd. Op linnen perl 11,5 dr en met de kleur 44 van Anker. Heb de naam van een vriendin en het jaar aan toegevoegd. Nu moet ik nog de voering er tegen zetten. Op de achterkant maak ik een zakje voor een borduurschaartje. Dit leek mij een geslaagd cadeautje voor haar verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Marijke,
    Via een ander ben ik bij jouw blog gekomen. Wat een heerlijke borduurwerken zie ik bij jou. Heb dat zelf al jaren niet meer gedaan. Mijn laatste projectje was een Jip en Janneke voor mijn jongste, en die is nu al 21 haha...
    Ik ga je volgen, want ik denk dat je mij wel weer aan het borduren gaat krijgen,
    Fijne avond voor je,
    groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het een prima borduurtje voor mij.Ik heb hem er al voor dit c
    adeautje.afgehaald.Hartelijk dank
    groetjes Rietje

    BeantwoordenVerwijderen